الگوریتم های اینستاگرام: چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم؟

در زمان قرنطینه، انسان ها در سرتاسر جهان، بیشتر وقت خود را در فضای مجازی میگذرانند و این روزها را میتوان از بهترین روزها برای سوشال مارکتینگ و بالا بردن صفحه اثربخشی تبلیغات در اینستاگرام دانست.

برای این که بتوانید صفحه ای محبوب در این فضا داشته باشید بهتر است تا ابتدا با الگوریتم های آن و سپس با راه های قرار گرفتن در اکسپلور اینستاگرام آشنا شوید.

الگوریتم های اینستاگرام

الگوریتم های اینستاگرام

هر برنامه شبکه اجتماعی دارای الگوریتم هایی است که طبق آن کاربران با شبکه اجتماعی و با همدیگر در تعامل هستند. برنامه محبوب اینستاگرام نیز از این قاعده مستثنی نیست.

طبق تحقیقات به عمل امده مشخص شده است که افراد در طول روز به صورت میانگین ۲۷ دقیقه از زمان خود را صرف تماشای پست های اینستاگرامی میکنند.

لذا این زمانی است که باید گوی رقابت را از سایر رقبا بربایید و پست خود را در اکسپلور اینستاگرام به معرض نمایش دربیاورید.

برای اگاهی از این امر اجازه بدهید تا ابتدا درباره الگوریتم های اینستاگرام بیشتر توضیح دهیم. در واقع این الگوریتم ها هستند که مشخص میکنند کدام پست ها در بالای صفحه اکسپلور قرار بگیرند.

اینستاگرام را میتوان برنامه ای دانست که از فرایند یادگیری ماشین (learning machine ) استفاده میکند. این فرایند را میتوان ضمیری خوداگاه برای این برنامه در نظر گرفت.

ارتباط و تعامل در اینستاگرام

 ارتباط و تعامل در اینستاگرام

اینستاگرام برنامه ای برای تعامل بین افرادی است که یکدیگر را میشناسند و میخواهند حتی در زمانی که از هم دور هستند نیز از احوالات یکدیگر با خبر باشند و با هم تعامل داشته باشند.

کامنت گذاشتن، تگ کردن، دایرکت مسیج فرستادن و… از راه هایی است که این برنامه میتواند ارتباط بین افراد را تشخیص بدهد.

لذا برندهایی که میخواهند در فید و یا اکسپلور اینستاگرام بیشترین بازدید را داشته باشند باید از این فعالیت ها استفاده کنند.

جذابیت

همانطور که پیشتر اعلام کردیم، این برنامه یک ماشین یادگیری است. یعنی نگاه میکند که شما از چه پست هایی لذت میبرید و کدام ویدئوها و تصاویر برای شما جذابیت بیشتری دارند.

زمانی که متوجه علاقه مندی شما شد، اقدام به نمایش دادن پست های بیشتر و مرتبط تر میکند. مثلا اگر به ورزش علاقه دارید پست های ورزشی را میبینید و اگر به سینما علاقه دارید اخبار مربوط به هنرمندان را دریافت خواهید کرد.

زمان مناسب انتشار

زمان انتشار

اینکه چه زمانی پست و استوری خود را ارسال میکنید بسیار اهمیت دارد. اغلب کاربران در شب و در زمانی که کاری برای انجام دادن ندارند به سراغ اینستاگرام میروند.

لذا باید از طریق ازمون و خطا و تعاملاتی که در پیج شما صورت میگیرد از زمان آنلاین بودن کاربران خود اگاهی پیدا کنید و در همان زمان اقدام به انتشار پست جدید کنید.

فاکتورهای دیگری نیز در این الگوریتم قرار دارند که بیشتر جنبه شخصی کاربران را درگیر میکند مانند:

استفاده مداوم یا غیرمداوم

اگر کاربری به صورت مداوم از اینستاگرام خود استفاده کند احتمال اینکه پست های برندهای مختلف را ببیند زیاد است اما تقریبا ۴۳ درصد از کاربران این کار را به صورت مداوم انجام نمیدهند.

لذا اگر میخواهید درصد بیشتری از کاربران پست های شما را ببینند باید سعی کنید تا در بالای فید و اکسپلور قرار داشته باشید.

مدت زمان استفاده

با یک مقایسه ساده بین دو کاربر که یکی ۱۵ دقیقه و دیگری ۲ دقیقه از زمان خود را در فضای مجازی اینستاگرام میگذراند مشخص میشود که کاربر ۱۵ دقیقه ای به احتمال زیادتر پست شما را خواهد دید.

تعداد فالوئینگ ها

فرض کنید یک نفر ۱۰۰ صفحه از برندهای مختلف و ۲۰۰ کاربر دیگر را دنبال میکند. نفر دیگر ۳ برند و ۱۰۰ کاربر را دنبال میکند.

کاملا مشخص است که نفر دوم (۳ برند و ۱۰۰ کاربر) به احتمال قوی تر پست شما را خواهد دید و نفر اول تنها به مشاهده چند پست اول بسنده میکند.

روش هایی برای قرار گرفتن در صدر فید و اکسپلور اینستاگرام

حال که با الگوریتم ها و چگونگی کارکرد اینستاگرام اشنا شدید بیایید تا یاد بگیریم که از این الگوریتم برای بالا بردن بازده صفحه خود استفاده کنیم.

پست های مداوم

اگر میخواهید به سرعت در بالای فید و اکسپلور قرار بگیرید، کیفیت پست های شما به کمیت ان ها ارجحیت دارد. پس برای خود زمان مشخصی را در نظر بگیرید و در ان زمان اقدام به ارسال پست کنید.

ایا تاکنون با میزان جلب توجه پست های چندگانه مانند داستان های چند قسمتی و یا لایوهایی که زمان ان ها از قبل مشخص شده اند مواجه شده اید؟

این فرایند بسیار سخت اما نتیجه بخش است. پس اگر میخواهید که از این روش برای جذب کاربران استفاده کنید باید حتما تقویم زمانی خود را تهیه کنید.

صفحه خود را به صورت مداوم انالیز کنید

این که همواره به دنبال این باشید که کاربران کدام پست شما را بیشتر دوست داشته اند، از ویدئو لذت بیشتری برده اند یا عکس ها، کدام پست کامنت بیشتری دارد و مواردی از این دست به شما کمک میکند تا الگوریتم اینستاگرام را بهتر دنبال کنید.

دقت کنید این موضوع که صفحه شما از چه نوعی است (بیزینس، شخصی و…) اهمیت چندانی در قرار گرفتن شما در بالای فید و اکسپلور ندارد. باید بتوانید کاربران و الگوریتم اینستاگرام را تحت تاثیر قرار بدهید تا بتوانید در اکسپلور دیده شوید.

انتشار فرم تغییر یافته پست محبوب

پستی را در ابتدای فعالیت صفحه خود منتشر کرده اید و با استقبال خوبی از سوی الگوریتم و کاربران مواجه شده اید. حال برای اینکه کمی برای خود زمان بخرید تا پست جدیدی را منتشر کنید اقدامی هست که میتوانید انجام دهید.

به عنوان مثال فرض کنید که ویدئویی را قبلا منتشر کرده اید که کاربران علاقه زیادی به ان نشان داده اند. حال این ویدئو را به صورت میکس و یا گیف دوباره ارسال کنید.

مزیتی که این کار دارد این است که قبلا توسط الگوریتم و کاربران از ان استقبال شده است و جزو پست های مفید برای صفحه شما بوده است.

هم چنین در تقویم زمانی خود که تهیه کرده اید مدت زمان خوبی را برای شما ایجاد میکند تا پست مناسب بعدی خود را در مدت زمان بیشتری تهیه کنید.

تشویق کاربران برای تعامل

این که با کاربران خود تعامل داشته باشید بسیار اهمیت دارد. پس هرازگاهی سعی کنید تا با کاربران خود از طریق دایرکت مسیج، کامنت و منشن ارتباط برقرار کنید. فرض کنید به عنوان مثال پستی را قرار داده اید. عنوان کنید که بین افرادی که زیر ان پست کامنت بیشتری بگذارند قرعه کشی خواهد شد.

یا از امکاناتی که در استوری اینستاگرام وجود دارد مانند پرسش و پاسخ، نظرسنجی و… استفاده کنید تا تعداد تعاملات و دایرکت مسیج های شما بالا برود.

این تعاملات موجب میشود تا الگوریتم های اینستاگرام شما را پیجی محبوب و فعال بدانند لذا فرصتی ایجاد میکند تا به بالای فید و اکسپلور برده شوید.

اینفلوئنسرها در اینستاگرام

ارتباط با افراد محبوب

اگر میتوانید با افراد مشهور و محبوب حتی با اینفلوئنسرها تعاملاتی داشته باشید. به عنوان مثال میتوانید با ان ها لایو برگزار کنید و یا فیلمی از برند شما را در پیج خود قرار دهند.

این موضوع باعث میشود تا شما توسط دنبال کنندگان ان شخص نیز دیده شوید و کاربران جدیدی از پیج شما بازدید کنند.

برگزاری لایو با این اشخاص موجب میشود تا تعاملات زیادی بین شما و سایر کاربران برقرار شود که نکته ی مثبتی برای شما در الگوریتم اینستاگرام خواهد بود.

حتی میتوانید با استفاده از دیگر تکنیک های اینفلوئنسرمارکتینگ به این فرآیند قدرت و کیفیت ببخشید.

روش های قدیمی

شاید با خودتان فکر کنید که با پیشرفت الگوریتم های اینستاگرام، روش های قدیمی تر دیگر فایده ای ندارند. باید بگوییم که صحیح نیست.

اینستاگرام به تعامل میان کاربران اهمیت زیادی میدهد. بسیاری از راه های تعامل نیز از روش های قدیمی سرچشمه میگیرند.

پس سعی کنید

  • کامنت های اینستاگرام را سریعا پاسخ دهید
  • پست های دیگران را لایک کنید
  • دایرکت مسیج ها را پاسخ دهید
  • سوال بپرسید و پاسخ دهید
  • و…

استفاده از هشتگ های مناسب

استفاده از هشتگ های مناسب

بسیاری از افراد زمانی که یک پست را منتشر میکنند سعی میکنند تا با استفاده از قرار دادن هشتگ های فراوان، در بالای فید و اکسپلور قرار بگیرند.

هرگز این کار را نکنید! الگوریتم اینستاگرام به شما اجازه قرار دادن ۳۰ هشتگ را میدهد اما شما تنها کافی است تا از ۵ الی ۹ هشتگ استفاده کنید.

اگر تعداد هشتگ ها از این بیشتر شود، اینستاگرام شما را به عنوان اسپم شناسایی میکند و این نکته ای منفی است. هم چنین سعی کنید تا هشتگ های هر پست با پست دیگر متفاوت باشد حتی اگر موضوع ان ها مشابه است.

این روزها افراد میتوانند به جای صفحات، هشتگ ها را دنبال کنند لذا اگر به عنوان مثال در پستی از هشتگ ورزش استفاده کرده باشید اما محتوای پست شما بی ربط به ورزش باشد از سوی کاربران مورد خشم واقع میشوید و الگوریتم، شما را از هشتگ حذف خواهد کرد.

 

 

 



نظر خود را بیان کنید